
En av kvällstidningarna ger ut en skrift om fotbollsallsvenskan 2010 vid namn:
Fotbollsbibeln.
Jag har hört kristna klaga på att man missbrukar Bibelns namn genom att kalla skrifter för just Bibeln.
Å andra sidan, är det inte rätt intressant att när sekulariserade, okyrkliga tidningar/företag ger ut en skrift som ska täcka ett visst ämne, så väljer man att kalla det för Bibeln?
Vore intressant att få höra hur PR-företagen tänker kring ordet Bibel.
.
Du tror inte det blir lite urvattnat då? Som att Topz gav namn åt topsen, det är väl få som säger "bomullspinne" - men ingen jäkel bryr sig om just märket Topz... Själv kräver jag Johnson&Johnson-tops. Eh. Bomullspinnar. Kan man få en hinduisk bibel, tack så mycket? ;)
SvaraRaderaDu har kanske rätt Maria, men det är intressant att näringslivet vågar använda kristna begrepp och religiösa skrifter. Kanske kan det ha vissa goda effekter? All reklam är bra reklam sägs det ju :)
SvaraRaderaJa, en sak gillar jag verkligen med det, och det är att Gud och kyrliga ord inte är så himla hysch-hysch och krångligt och märkvärdigt. *nickar*
SvaraRadera